Tuesday, August 17, 2010

So Long.......

Sudah lama aku tidak menulis dalam blog nie...huhu...ntah tetiba tergerak hati nak menulis balik...xtahu la sebab apa....

My new life at the new campus quiet enjoying...with my frenz....my new hostel...my new enviroment...boleh kata best la...tp sebenarnya banyak dugaan hidup disini...ye la...nak kena jaga mata...ya Allah subanallah....paham2 je lah dkt sini macam mana.....aku masih lagi ingat pesan mak ayah suruh datang sini belajar...so i keep that as my guide....selamatlah sebelum nie aku banyak dikuatkan dgn asas agama....aku masih lagi meneruskan amalan-amalan sebelum nie....aku harap kehidupan disini lebih bagus dari sebelum nie......sbb aku ingin menjadi seorang hamba Allah yang paling disayangi dan dirahmati di sisiNya.....

Bulan ramadhan nie aku teringatkan rumah...rindu masakan mak...huhu..sbb sekarang aku dah kuat makan..tp ye lah nak balik xboleh....minggu depan ada program hujung minggu...tngu raya je lah nak balik.....lagi pun duit pn xbanyak..nak balik...
xpe lah....xda rezeki nak balik...nak bwt macam mana...jelez tgk kawan2 aku balik berbuka dekat rumah....huhu...

banyak dugaan bulan ramadhan nie....mmg aku diuji bulan nie....diuji kesabaran....diuji kesetiaan....diuji kemarahan...diuji kewangan...diuji segala2nya lah....mungkin nie semua dugaan...mungkin sbb aku banyak melakukan dosa....dan Allah sayangkan aku...mungkin aku sudah lalai kepada Allah....dan ini mungkin peringatan dariNya....
mungkin itu saja bagi hari nie aku nak berkongsi..assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment