Sunday, February 13, 2011

Hidup Aku

Assalamualaikum.....sudah lama aku x post blog aku..mungkin sbb agak sibuk dgn urusan harian....ari nie aku nak cerita psal kehidupan aku...huhu..ntah macam mana nak describe hidup aku nie....tp alhamdullilah lah hidup aku nie dalam kesederhanaan...macam2 yang aku dapat tgk disekeliling aku..kawan2 aku yang berbagai2 karenah....biasalah manusia...aku kadang2 tgk orang dapat banyak duit..tapi boros dgn duit 2..beli macam2...pastu time yang paling ketara bila dapat banyak duit especially kawan2 laki aku...time 2 lah ramai la pmpuan mai cari..haha..mmg pn..time ada duit mmg macam 2..pastu bila time xdak duit mula lah nak cari member2 yang x seberapa nie...ops..lupa sbnarnya aku nak cerita hidup aku nie yang agak menjadi kepelikan kebelakangan nie..ntah la..serabut pn ada gak kadang2 tu..dgn assignment lagi lah..nak cari duit lagi lah...waduh..penat kot cari duit...aku kesian kat parent aku...hari demi hari aku rasa malu nak minta duit dkt parent aku..ya la cost of living tinggi dkt sini...tapi perlu duit kat sini..aku kadang2 nak minta duit pn terpikir jgk parent aku di rumah sana...serba salah..lebih baik aku buat kerja..susah sikit xpa..dari aku menyusahkan parent aku...aku kadang2 tgk member2 aku nie macam x bersyukur dgn rezeki yang mreka dapat..baes duit macam 2 ja berjoli...aku nak keluarkan rm1 pn pikir panjang..pastu sikit2 nak ja makan fast food..xpa lah mungkin sbb banyak duit...aku nie selagi boleh jimat aku jimat...terget aku sekarang DSLR....nak beli nak buat job..akuu xmau menyusahkan parent aku...bab study jgn cakap la kalau serabut..kalau aku x cakap banyak 2 mmg la aku bnyak problem lah jawabnya...kdang2 aku cari tempat nak luahkan masalah aku...ya 2 sekali my mum la klau aku ada prob..n then should be her..but no more for now...n then my fren...especially boyot...kalau nak kira patah semangat kalau aku x kuat mmg dah lama aku surender...but for my own good...i keep it as my challange for my life...aku harap dan berdoa agar aku dapat apa yang aku hajatkan.....buy a DSLR insyallah n then my loan were approved so that i wont depend to my parent anymore....amin2...to all my fren...be a good guy and gurl...dont enjoy yourself too much...coz that enjoy could kill your self...

No comments:

Post a Comment